-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:859 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

خوانده ايم علي(ع)به عمار دستور دادند كه خرماهاي خوب و بد را مخلوط كند تا در بين مردم فاصله طبقاتي ايجاد نشود اما در حكومت ما به راحتي شما اين فاصله طبقاتي را مي بينيد چرا؟
مشكلات و نگراني هايي كه پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي مشاهده مي گردد هرگز نبايد به پايمال شدن خون شهيدان تفسير شود. چنين نگرشي در واقع نوعي سطحي نگري و عدم توجه به ارمغان گران سنگي است كه در پرتو خون آن عزيزان براي اسلام و كشور پديد آمد و ثمرات گرانبار آن همچنان جاودان و استوار خواهد ماند. در اين جا به جهت اختصار ناچاريم از بيان آن پيامدهاي شيرين و گوارا چشم بپوشيم و به حل اشكالي كه ذكر كرده ايد بپردازيم: اينكه در تاريخ خوانده ايم حضرت علي(ع) از جداسازي دوگونه خرما منع فرمودند نكته ارزشمندي است كه نشان مي دهد كم كردن فواصل طبقاتي از آرمان هاي بلند حكومت اسلامي است. ليكن كيفيت و چگونگي اجرا و رسيدن به آن وابسته به شرايط مختلف اجتماعي است. در ايران پس از انقلاب نيز چنين آرماني با افت و خيزهايي دنبال گرديده و در موارد بسياري مقرون به موفقيت بوده است. ليكن در مواردي نيز تا رسيدن به حد مطلوب و ايده آل فاصله نسبتا زياد و راه دشواري در پيش است. اكنون بر انديشمندان بويژه طراحان و برنامه ريزان مسائل اجتماعي است كه به دقت در جست و جوي راه كارهاي مفيد و شناخت موانع و چگونگي از بين بردن آنها بينديشند و مسير جامعه را به سمت همگن سازي جميع اقشار جامعه هدايت كنند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.